Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pointa Piontkové

Aneb fejeton pro všechny, kdož vyrůstali s nevyslovitelným příjmením. Proč jsem si musela čtyřikrát zkontrolovat název, než jsem klikla na tlačítko "publikovat", se dozvíte na konci článku.

Kdybych měla říct, na co mě moje rodina už odmalička vždycky nejvíc připravovala, patrně by to nebylo nic tak obyčejného jako například jak důležité je udělat si ve školce kamarády. Ne, učili mě mnohem praktičtější věc, která mě bude provázet až do mé svatby. Totiž jak těžký je život s netradičním příjmením.

Rozdělila bych to do několika bodů.

1. Nikdo to neumí napsat. Za vrchol považuji, když se mě spolužák na konci deváté třídy zcela vážně zeptal, jak že vlastně "tam mám ty písmenka?". Holt matematická třída není jazyková třída.

2. Nikdo to neumí vyslovit. Pointková. Pionteková. Pilutková. Jak zpívá ve své písničce skupina The Ting Tings - Tak se nejmenuji! Ale asi na tom ještě nejsem tak špatně jako moje spolužačka ze střední, které všichni učitelé říkali pro jistotu jenom křestním.

3. "A to je *dosaďte si libovolnou zemi dle vlastních zkušeností, v mém případě Polsko* příjmení?" Já nevím. Možná. Ale nikdo z mých příbuzných polsky neumí. Mojí nejoblíbenější vzpomínku na tuto otázku má na svědomí můj učitel základů společenských věd, který se mě na to zeptal první hodinu v prváku. Skoro jsem dostala infarkt, když se ke mně z ničeho nic přiblížil, neboť jsem si myslela, že přišel na to, že někomu odepisuji na mobilu. 

4. Nevejdete se do žádné kolonky. Tento problém se zhoršuje, pokud jste žena a rodiče vás obdarovali dlouhým křestním jménem. Jako třeba mě. Sedmnáct písmen. Děkuji. Doufám, že se vdám za nějakého pana Zlého.

Pátý bod bych nechala volný. Ke specifickým příjmením se totiž vážou specifické problémy. Třeba jako k tomu mému. Název tohoto fejetonu vymyslela moje kamarádka, když mi jednoho dne došlo, že mám vlastně obrovský vnitřní problém s psaním slova "pointa", protože celý život všem opakuji, že takhle je to špatně! Neboť kdyby moje rodina měla heslo, určitě by znělo: "P I O, ne P O I." 

Autor: Michaela Piontková | neděle 13.10.2019 20:02 | karma článku: 20,38 | přečteno: 422x
  • Další články autora

Michaela Piontková

Silvestr aneb horečka úterní noci

Jeden by řekl, že onemocnět na silvestra musí stát za houby. Jakmile se ovšem z vašeho "Prvního si půjdu zaběhat." stane "Prvního si dám hamburger.", protože zaběhat si zkrátka nemůžete, zjistíte, že to vlastně není až tak špatné.

2.1.2020 v 20:33 | Karma: 13,90 | Přečteno: 448x | Diskuse| Ostatní

Michaela Piontková

Ostrom zdobek aneb Vánoce v pohodě

Návod na to, jak to o Vánocích (ne)dělat, se hodí nejspíš většině z vás. Vsadím se totiž, že právě panikaříte, neboť Štědrý den je za rohem a vy nestíháte, nemáte nic hotovo a přesně proto si čtete náhodné články na internetu.

22.12.2019 v 20:20 | Karma: 9,90 | Přečteno: 216x | Diskuse| Osobní

Michaela Piontková

Když nemáš IG, měj aspoň Bc.

Nahradí sociální sítě vzdělání? Lze je v některých případech považovat za nezbytné? O jejich reálném využití v různých profesích se dozvíte v dnešním článku.

17.10.2019 v 20:46 | Karma: 21,59 | Přečteno: 1031x | Diskuse| Média

Michaela Piontková

Finále MY Model Contest 2019

Podzim se v módním průmyslu nese především ve znamení týdnů módy. Taktéž je to ovšem období, kdy se ukazuje spoustu nových tváří skrz modelingové soutěže. Mezi jednu z nich patří i MY Model Contest agentury MY Model Agency

10.10.2019 v 18:08 | Karma: 14,63 | Přečteno: 417x | Diskuse| Kultura

Michaela Piontková

Za 120 si můžu koupit Alfa samce

Aneb nedělní průvodce online burzou knih plné erotiky, zdravého životního stylu, vtipných jmen a sarkasmu!

1.9.2019 v 18:26 | Karma: 13,20 | Přečteno: 584x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 866x
Jmenuji se Míša, což zmiňuji pro případ, že jste mého jména napsaného obrovským písmem nad tímto textem nevšimli. 
Je mi 20. Vypadám na 15. Cítím se na 12 nebo 45 - nic mezi tím.
Doufám, že se vám mé články budou líbit.
Pokud ne, nevadí. Každý velký umělec byl přece někdy někým nepochopen.

Seznam rubrik