Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Oblačno, místy sprosté slovo, které se nehodí do titulku

Aneb jak jsem se rozhodla začít běhat. Protože všechny lifestyle blogerky nad 30 si vybudovaly své „beauty návyky“ během dvaceti. A také proto, že letos ve všech jednodílných plavkách vypadám jako na konci prvního trimestru.

Všechno to začalo někdy začátkem prázdnin v okamžik, kdy jsem těhotná zrovna teda určitě nebyla a moje tělo se rozhodlo mít chuť namísto chipsů v hořké čokoládě, jít si zaběhat. Já! Člověk, který občas (čtěte: 8/10 případů) odmítá vyjít schody do 2. patra. Co horšího – nadchla jsem se pro to. Sport, ke kterému mě posledních 13 let neúspěšně nutil nespočet tělocvikářů, mě najednou začal bavit. I když se vlastně ani není čemu divit, protože ve své podstatě se jedná o pro mě naprosto ideální formu cvičení – každý zdolaný metr se považuje za úspěch, nemusíte u toho mluvit s lidmi, na druhou stranu u toho můžete poslouchat hudbu a představovat si, že vypadáte jako Rachel Green běžící Central Parkem. I když ve skutečnosti jste spíš Phoebe. A běžíte polem.

Navíc výzkumy prý jasně ukazují, že běžci se dožívají vyšších let! Taktéž to přispívá ke zrychlení metabolismu a pomůže vám se sebedisciplínou, neboť když se překonáte a vyběhnete v dešti, zimě, sněhových závějích, tornádu, odměnou se vám dostaví nepopsatelného pocitu hrdosti na sebe samé (a zápal plic). Dále blahodárně přispívá k vašemu fyzickému, i duševnímu zdraví, takže sbohem celulitido, vítejte endorfiny a dalších 20 důvodů, proč je dobré začít běhat, které jsem si přečetla v různých článcích na internetu (a které se dost opakovaly), když jsem se chtěla cítit ještě víc hustá, že jsem toto rozhodnutí učinila.

Po psychické přípravě mi tak zbývalo už jen vytvořit si playlist, těch nejlepších „Bridget Jones snažící se zhubnout po tom, co dal jí dal Daniel Cleaver košem kvůli nějaký americký pakobylce“ písniček, vymyslet několik dostatečně dobře fungujících outfitů (čtěte: vypadajících na to, že tohle dělám už nějakou dobu a vůbec jsem ze skříně právě nevytáhla několik let starou sportovní podprsenku, kterou jsem na sport v životě nepoužila – to vše pro případ, že bych náhodou potkala někoho, koho znám, což se taky hned první den stalo... se třemi lidmi... mezi něž se řadil i můj bývalý tělocvikář.) a to nejdůležitější – vybrat si trasu. V mém případě spíš začarovaný (o)kruh.

Na druhou stranu si říkám, že jsem to vlastně ještě docela vyhrála! Mohla bych běhat i v Bermudském trojúhelníku a představa zmizení v poli na cestě vedoucí k lesu se mi zrovna moc nelíbí. Haha, můj smysl pro humor je asi stejně tak slabý jako ten orientační, proto jsem vsadila na jistotu a rozhodla se pro stezku, která vede dokolečka, takže se na ní nelze ztratit. Dost daleko od sídliště, abych nepotkávala moc procházejících se důchodců a dost blízko na to, aby kolem mě občas přeci jen projela nějaká maminka s kočárkem a já se tak nemusela bát případných útočníků, kteří celý den čekají na to, až mě budou moct celou rudou a zpocenou přepadnout.

Teď však k jádru celého problému. Ono by všechno výše popsané bylo vlastně strašně krásné a opravdu to vypadalo, že jsem s konečně našla sport, kterému je mi souzeno se věnovat! Kdyby se zde ovšem nevyskytoval zvláštní úkaz, který si nelze vysvětlit jinak, než že si nějaké vyšší síly nepřejí, abych se hýbala. Totiž pokaždé, když dorazím ke svému odpočinkovému místu (= plac v polovině mojí trasy, kde se vždycky vydýchávám přibližně 2x tak dlouhou dobu, jakou jsem běžela), začne pršet. Ačkoliv nikde jinde neprší. Nikde jinde totiž není ani zataženo.

Možná si říkáte, že přeháním, ale ne – opravdu na mě vždycky spadne alespoň pár kapek, nehledě na denní dobu, teplotu, či oblačnost v okolí  Všimla jsem si toho poměrně brzy. V podstatě hned na poprvé, kdy v okamžik, když jsem doběhla domů, začalo svítit slunce. Tehdy mi to přišlo jako poměrně vtipná náhoda. Smích mě ovšem brzy přešel, když se mi to stalo další den znovu. A pak zase. A takhle pořád dokola. Po pár neúspěšných pokusech nezmoknout jsem se dokonce rozhodla vydat na výzkumnou misi v podobě procházky s mamkou. Přeci jen možná, že když s sebou budu mít doprovod a půjdu dopoledne, počasí nestihne zareagovat a bude hezky. Omyl – vrátila jsem se domů promočená. Vytrvala jsem a zkusila to ještě několikrát a opravdu jsem nakonec uspěla, když jsem zkusila vyběhnout v 9 ráno. To se ovšem stalo jen jednou a nikdy více se to nezopakovalo (především asi proto, že už jsem se nikdy nedokopala k tomu jí běhat tak brzy). 

Nakonec jsem tedy dospěla k závěru, že v tomto úseku se zkrátka konstantně vyskytuje mrak a nějak jsem se s tím nakonec smířila. Nenechám se tím odradit! Přeci jen trénuji sebedisciplínu a můj šedý kamarád se mi patrně snaží pomoc! Navíc jsem mistr prokrastinace, takže delší život se mi taky hodí a nacpat se do těch krásných kalhot, které jsem si koupila v únoru a už mi nejsou, by také nebylo na škodu! Takže běhu zdar a já si jdu pořídit pláštěnku!

Autor: Michaela Piontková | neděle 25.8.2019 18:41 | karma článku: 20,56 | přečteno: 755x
  • Další články autora

Michaela Piontková

Silvestr aneb horečka úterní noci

Jeden by řekl, že onemocnět na silvestra musí stát za houby. Jakmile se ovšem z vašeho "Prvního si půjdu zaběhat." stane "Prvního si dám hamburger.", protože zaběhat si zkrátka nemůžete, zjistíte, že to vlastně není až tak špatné.

2.1.2020 v 20:33 | Karma: 13,90 | Přečteno: 448x | Diskuse| Ostatní

Michaela Piontková

Ostrom zdobek aneb Vánoce v pohodě

Návod na to, jak to o Vánocích (ne)dělat, se hodí nejspíš většině z vás. Vsadím se totiž, že právě panikaříte, neboť Štědrý den je za rohem a vy nestíháte, nemáte nic hotovo a přesně proto si čtete náhodné články na internetu.

22.12.2019 v 20:20 | Karma: 9,90 | Přečteno: 216x | Diskuse| Osobní

Michaela Piontková

Když nemáš IG, měj aspoň Bc.

Nahradí sociální sítě vzdělání? Lze je v některých případech považovat za nezbytné? O jejich reálném využití v různých profesích se dozvíte v dnešním článku.

17.10.2019 v 20:46 | Karma: 21,59 | Přečteno: 1031x | Diskuse| Média

Michaela Piontková

Pointa Piontkové

Aneb fejeton pro všechny, kdož vyrůstali s nevyslovitelným příjmením. Proč jsem si musela čtyřikrát zkontrolovat název, než jsem klikla na tlačítko "publikovat", se dozvíte na konci článku.

13.10.2019 v 20:02 | Karma: 20,38 | Přečteno: 422x | Diskuse| Osobní

Michaela Piontková

Finále MY Model Contest 2019

Podzim se v módním průmyslu nese především ve znamení týdnů módy. Taktéž je to ovšem období, kdy se ukazuje spoustu nových tváří skrz modelingové soutěže. Mezi jednu z nich patří i MY Model Contest agentury MY Model Agency

10.10.2019 v 18:08 | Karma: 14,63 | Přečteno: 417x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 866x
Jmenuji se Míša, což zmiňuji pro případ, že jste mého jména napsaného obrovským písmem nad tímto textem nevšimli. 
Je mi 20. Vypadám na 15. Cítím se na 12 nebo 45 - nic mezi tím.
Doufám, že se vám mé články budou líbit.
Pokud ne, nevadí. Každý velký umělec byl přece někdy někým nepochopen.

Seznam rubrik